Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Ansku BCN

Thursday, April 24, 2014

Minun arkeni 4/5, torstai

Neljäs päivä haastetta, onneksi loppuu pian...


Aamu meni rutiinilla. Nukuin huonosti, kun mietin koko yön työjuttuja, ja aamulla olin pahalla päällä. Aamupalalla luin Raisa Porrasmaan kirjaa Japani pintaa syvemmältä, ja leipänä oli sitä parempaa gluteenitonta Al Camposta. Meillä on by the way kaupungin parhaimmat aamukahvit!

Työpäivä meni nopeasti, istuin tietokoneella ja neukkarissa. Minun oli tarkoitus tavata yhtä kaveria töiden jälkeen, mutta häneltä pöllittiin aamulla laukku! Harmittaa kovasti, sinne meni kaikki kotiavaimista ja kännyköistä lähtien. Tapaus sopii itse asiassa hyvin tähän arkihaasteeseen, sillä taskuvarkaat ovat todella arkinen juttu täällä. Yksi harvoista huonoista puolista Barcelonassa asumisessa on juurikin nuo varkaat, tosin monestihan niissä on kyse myös omasta huolimattomuudesta, osittain ehkä nytkin. Ikäviä juttuja nuo varkaudet joka tapauksessa.


Kun tulin töistä kotiin, olin aivan nälkäkuoleman partaalla ja söin vihoviimeiset pääsiäismunat.


Ruokaa laittaessa (peruna-purjokeittoa ja pekonia) katsoin Hyvät ja huonot uutiset ja harmittelin, kun se harmaatukkainen tyyppi ei ollut tässä jaksossa. Se on mun suosikki.


Tavallisesti minä haen lapset torstaisin koulusta, mutta tänään Isosiskolla oli yörautojen fiksaus eli hammaslääkärireissu ja isänsä on huolehtinut aina siitä. Ennen lastenhakua Samppa kävi ostamassa kauan mietityn ja paljon pohditun Bromptonin taittopyörän. Se on niin hieno, I'm in loooove. Kävin koeajolla ja hyvin pelaa.

Muutenkin on päivitetty pyörätilannetta, sillä myimme Pikkusiskon pikkuisen pyörän, jolloin hän sai Isosiskolle pieneksi jääneen pyörän. Isosisko puolestaan on nyt virallisesti rakastamansa Jopon omistaja, Brompton on mun ja Sampalla on oma pyöränsä. Pienet tilat ja varaston puute pakottaa tekemään luovia ratkaisuja: nyt meillä on aika täydellinen ja toimiva pyöräsetti.

Nyt vielä ennen nukkumaan menoa pitäisi järjestellä kämppä ja vetää lakanat, huomenna on perjantai eli siivoojapäivä.  

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home